sunnuntai 8. toukokuuta 2011

Hyvän mielen tunti vaikka kaikki ei ihan sujunutkaan...

Heli L saapui pitämään meille koulutuntia vihdoin kun Elsa on nyt kunnossa. Olin itsenäisesti jo alkuverkannut, joten aloitettiin heti laukannosto treenillä. Tällä kertaa tehtiin nostoja ympyrällä, mutta edelleen pohkeenväistön kautta käynnistä. Ensin mentiin vasempaan kierrokseen ja tuli ihan ok nostoja. Elsa nosti hyvin suoraan avusta mutta mä olin ihan liian hidas. Keskityttiin nyt enemmän siihen mun toiminta laukannostossa saataisiin mahdollisimman pieneksi ja eleettömäksi. Aikaisemmista vaikeuksista laukannostoissa on jäänyt jäljelle mun nykyään turha suurieleisyys ja eteen hyökkääminen nostossa. Ei kyllä ollut kovin helppoa, mutta saatin kyllä ihan hyviä nostoja aikaiseksi. Elsa oli super hyvin kuulolla ja menossa, mä vaan sähläsin.

Tehtiin nostoja myös suoralla uralla poikkihalkaisijalla. Vasempaan sujui ihan jees. Oikeaan sitten jouduin kävelemään suht pitkään että sain taivutuksen kunnolla läpi. Ympyrällä nostot onnistui ok, Elsa toimi hienosti mutta mulla edelleen säätämistä mukana. Suoralla hevosella nostot olikin sitten tosi haastavia. Keskityin niin paljon sisäapujen pienieleisyyteen että unohdin ulkopuolen ja tuloksena vastalaukka. Tämä toistui useamman kerran. Lisättiin poikkihalkaisijalle pari askelta väistöä ulospäin ja siitä nosto niin onnistui paremmin. Tehtiin välissä pari nostoa ravista ja uudelleen sitten käynnistä niin alkoi se myötä laukka nousemaan. Elsa oli tänään todella hyväntuulinen ja yritteliäs ratsastaa. Tätä lisää! Pitää vaan nyt itsekseen mennessä keskittyä tosi paljon tohon apujen käyttöön ja istuntaan. Kai se siitä joskus alkaa sujumaan, on vaan niin vaikea muuttaa vanhoja huonoja tapoja.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti